Vardagsflyt

7/7-12
Ja, vad är det med mig?
Jag kommer i perioder där jag ibland undviker min blogg! Varför?
Jo, jag kommer inte på något att skriva! Fast igår slog det mig att det finns tusen och en ämnen att ta upp! Intressen, minnen, musik etc.
Är (var) alldeles för inställd att det ska ha hänt något vardagligt och/eller spännande för att man skulle kunna uppdatera sin blogg.

Men så behöver det väl inte vara?

Även om jag har fått lära och hållit vid mig att inte ta upp det förflutna eftersom det hör därhemma, så är det helt okej att prata om det.

Dåligt som bra. För det betyder nått för en.
Antingen det gäller att man har kvar att lära sig eller för att minnas något glädjefullt.


Eftersom det var ett tag sen jag skrev så har det faktiskt hänt några saker:

- Jag har nu fått ge blod för första gången.
Jag fick dubbla kartor av järntabletter från dom och låt mig berätta, jag har snart knaprat upp alla och jag ser fram emot det. Har även varit duktig med att komma ihåg att ta en varje dag. Har inte missat en dag.

- Jag fixade mina gamla betyg, därav hälsat på mitt gamla gymnasium. Returnerade en gammal bok jag trodde hade lämnat in. Så flera år senare.... Ja, iaf så var den i god skick och biblitokarien gav mig nåd. Träffade på även syon (som har sitt rum mittemot) så det var riktigt trevligt. Jag lämnade över en bok som är den äldsta boken jag någonsin har ägt eftersom jag tyckte att den skulle göra sig bättre där. "Min första hund" heter den och är exakt 50 år. Tänkte att den skulle göra sig mer rättvis där samt att den skulle vara bra läromedel. Åtminstone diskussionsmässigt. Min gamle lärare Kurt får sig nog en bra läsning, så jag får höra nog av mig dit och höra vad han tyckte.

- Har ansökt till framnäs allmänna linje med inriktning mot sammhälls. Så nu återstår en del pappersarbete.
Vill redan nu plugga i förväg så att jag är beredd.

- Min syster var klantig med sin hälsa, jag lämnar åt det. Jag var verkligen inte nöjd, men kan inte vara arg på henne hur länge som helst. Dessutom fattade hon det på en gång så det är ingen anledning att undvika henne hela tiden.
Dessutom saknade jag att se på serier med henne... I admit it.

- Pappan till en av mina närmaste vänner gick bort. Jag lämnar det så.
Tänker inte säga något mer. Förutom att vi vänner finns för han och resten av släktingarna.

- Haft Lady över som hjälpt mig att ordna till stöket i köket och hjälpt mig att ordna mina kläder. Behöver verkligen skaffa någon form av backar/hyllor till hänggarderoberna. Har bara min byrå än så länge och det rymmer inte alla 'småplagg'. I köket så flyttade vi plats med skafferiet och porslinen.
Jag är gode nöjd och det tog en dag innan man vänjde sig att det hade bytt plats.

- Börjat med detox för att rensa kroppen och lägga av med sockerberoendet och allt godis. Gått en vecka av två och jag har gett upp.
Det har inget att göra med att jag har gått tillbaka till gamla spår för det har jag minsann inte gjort. Det är bara att det hela började se mindre ut som detox och mer som en diet. Med inslag av detox.
Plus att spisen la av sig lördag kväll.
När jag väl trodde hade fixat runt i proppskåpet så blev resultatet detta:
Kylskåp och dator fungerar.
Spis och resterande taklampor fungerade inte. Vilket är fem rum (har ingen lampa i hallen).
Idag har jag fattat dock att när man låser spisen så låser den inte enbart ugnen (vilket jag trodde) utan alla plattor.
Om ni undrar så är det en kompis till mig som låste spisen då vi gjorde om skåpen. Nu i efterhand så tror jag nog att jag faktiskt kommer ihåg att hon nämnde det, men att jag inte reflekterade över betydelsen.
Iaf så funkar den som vanligt. Och jag lärde mig att bli mindre skrajj för proppskåpet.

- Har planterat växter för några veckor sedan. Dom är inte förtjusta att man tar ut dom på balkongen så dom får vistas i vardagsrummet ett tag till.

- Plockade första jordgubben (liten en) från balkonglådan idag. Bara för att snabbt konstatera att det var ett smultron. Mums.

- Smoothies är min nya goda vana. Idag tog jag även och komponerade en egen mix:

Havregryn ( 1 dl)
Blåbär och hallon
En banan
Soyamjölk
Krossad Linfrön ( 2 msk)

Mixa ihop allt till en önskad konsistens.

- Shopping. Oj, oj, oj. Massa bra och nyttiga råvaror från Ica och Coop. Kläder på Cubus. Kökstillbehör på Clas Ohlson och finfin inredning och blommor från Sinnena's. Nu tycker jag att jag borde vara pank snart.

- Har varit på äventyr med Mona och hennes familj hit och dit. Senast var i lördags på Medeltidsdagar i Luleå. Det var riktigt roligt samt att jag hittade fina burkar i shoppen :)

- I vanlig ordning skämma bort Lakso's katter, Bill och Sune, med nya leksaker och kattgodis.

- Umgåtts med folk som sätter extra piff på vardagen.


Här tar jag stopp då det är sent och detta inlägg börjar.. är lite för långt i mitt tycke.
Däremot ska jag verkligen se till att börja blogga lite oftare. Verkligen.
Jag har sagt det tidigare och sen kommer det alltid nån svacka...
Så önska mig lycka till? Haha

Jag vill även börja sy. Jag har inga sykunskaper (inte så mycket iaf), men jag vill börja sy mina egna designs...
Så på den biten kan ni även önska mig lycka till på.
Symaskin, symaskin... Blocket, blocket...

Kram!
 
 
 I do not own this pic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0