Future

Ojdå! Var det mer än ett år sedan jag skrev sist?  Tänkte inte att det var så länge sen, men det kan bero på att jag har tänkt på min blogg ganska länge. Att jag skulle göra ett nytt inlägg.
Mycket har hänt sedan sist. En del som nog inte lär nämnas i denna blogg.
 
Detta blogginlägg heter Future för att jag tänkte delge vad som händer i framtiden för mig. Visserligen oskrivna, men planerade. Bland annat att jag går ut samhällslinjen på Framnäs denna termin. Efter det kommer jag fortsätta plugga Matte B till sommaren och hösten. Eller ja, det är planen. Får se hur det går.
Sen att jag skulle vilja plugga till körkortet. Dock har jag inte pengar för det, men det säger inte att man kan plugga och vara välinformerad när det är väl dags att ta det? :)
 
Jag har inte tänkt söka till nått universitet till hösten, som sagt, vill plugga Matte B. Av den anledningen att de flesta linjer jag har kollat in har Ma B som krav.
 
En stor anledning till att jag har tänkt skriva ett nytt inlägg går tillbaka lite över ett år sedan. Av en upplevelse jag hade första veckan april, förra året. Som berör just detta datum.
 
Jag hade vaknat upp efter en powernap i soffan. Jag blundade och mådde gott. Jag hör ett ljud som verkar komma från hallen och undrar för mig själv vad det var. På skojj tänker jag att, ja, kanske är det nån själ som hälsar på? Så jag säger i mitt huvud (som om jag pratade på riktigt, vem vet jag kanske gjorde det?): Kan du göra mig en kopp te? ... Är du snäll? Tänkte att jag inte ska vara oförskämd och inte fråga snällt, haha :D Märk väl att jag hade fortfarande mina ögon stängda, men det var som att jag kunde se min lägenhet. Efter några få sekunder ser jag ett par utsuddade par ben i jeans, jag såg ingen överkropp, komma gåendes mot mig från mitten av rummet. Personen i fråga närmar sig från min sida, ställer ner koppen på bordet, går förbi och sätter sig i mitten. Jag känner av lukten att det är kamomill och tänker att det är min favorit (vilket det inte var vid den tidpunkten, jag byter alltid favorit! Just nu är det karibisk te med honung och mandelmjölk).
Jag har dragit upp benen för honom och tittar på honom. Allt känns så naturligt och jag undrar vem detta är. Det slår mig att detta kanske är min framtida pojkvän så för att testa ut den teorin gör man väl bäst i att ställa par frågor eller hur?
Så jag ställer frågor. Bland annat hur det var på jobbet, om han kommer ihåg när vi träffades och en eller två frågor till. Jag skrev ner denna händelse på papper som jag har lagt undan. Nånstans. Ids inte leta efter det just nu ;)
Det var svårt att höra när han svarade mig. Mottagningen var som en radiokanal man försöker hitta, det brusar och ljudet var som lågt. Jag fick säga va? flera gånger.
På slutet ber han mig blunda och jag undrar hur i hela fridens dar kan jag göra det när dom redan stängda? Jag kommer fram till att jag prövar med att blunda extra hårt så kanske det ser ut som att jag blundar. Han lutar sig fram och ger mig en kyss. Jag räcker upp min ena hand mot munnen och säger tack. Både för kyssen och samtalet och tittar upp. Ingen snubbe, men min hand och knän uppdragna.
 
Men jag fick ett datum när jag frågade honom när vi träffades.
 
14:e April, sista året.
 
Och nu undrar kanske någon: Sista året? Vad menas med det?
Jo du, jag frågade honom själv samma sak och till svar fick jag: Det året som vi hade sist.
Aaah tänker jag, 2014. För mitt sinne där sa att just nu är det 2015. Men i min verklighet så var det 2013.
 
Och vilket datum är idag? Jo, 14 April ;)
Så jag ska strax göra mig iordning och se om jag träffar på Mr. Right ;)
 
Om inte, så hade jag en rolig upplevelse som fick mig att se fram emot detta datum! ;D
All is good :)
 
Uppdaterar sen hur det gick ;)
 
Picture belongs to it's rightfull owner. Horimiya Hori-san from the manga Horimiya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0