Den rätta vägen

Jag växte upp med tvångstankar om att utbilda mig så att jag kan börja jobba och halvt leva Svensson livet i den tidsaspekten som är normen i vårt samhälle, men det gick inge bra eftersom jag brottades samtidigt med stress, ångest och depression.
 

Ta mig t.ex... Jag är 30 och jag har för ett år sen läst upp mina gamla betyg.
Hade du frågat mig 10 år sen så skulle jag känna att jag själv skulle ha vid det laget ha en universitets utbildning, ha ett bra jobb och pojkvän/sambo alternativt make.
För andra, planer på att skaffa barn eller ska ha barn vid den åldern.
 

Mina tvångstankar finns inte längre, men jag märker av smått här och där att några visar tecken på att ha dessa tankemönster. När det gäller mot mig.
Det är jobbigt, självklart är det jobbigt.
De må bry sig om mig, men det är ingen bra gest. Jag har nog med att utforska mig själv och vad jag vill utan att behöva bli påmind att andra "ser" mig. Var snäll och sluta ge folk (inte bara jag) den här sortens uppmärksamhet.
 

Jag hittade en video som jag tycker beskriver väldigt bra om hur en lär märka till att en själv inte går mot den rätta vägen.
Jag är som sagt medveten om dessa tankar och jag delar med mig denna video för att uppmärksamma andra och att det i sin tur inspirerar andra att ta steget till att gå sin egen rätta väg.

Obs, på engelska!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0