Gnäll Inte Bara På!...

Jag är ganska säker på att om ni har läst ett blogginlägg eller diskussion om ett visst ämne så har ni stött på ovanstående rubrik som mening i kommentarerna...



Gnäll inte bara på.... tralalalala...



Hur ska jag fortsätta... okej, så här är det... Personen/erna som tar upp en särskild fråga i ett ämne lär göra just det. Inte hela ämnet, inga utsvängningar. Ett ämne, en fråga som är viktig för just bloggaren/trådskaparen och som har dykt djupare i frågan eller lyfter fram den.

Självklart finns det mer i (huvud) ämnet, men det är inte det som är fokus här eller hur?

Det är inte deras ansvar att ta med allt rörande ämnet/frågan.
Ex: Någon skriver mer ingående om grädden på tårtan (ni vet, “äta hela tårtan”), men ni vill att man ska skriva om hela tårtan eller: "Gnäll inte bara på grädden, titta på strösslet!"

Om DU tycker det är viktigt att peka ut fler fingrar bara för att bloggaren/ts bara gör det åt ett håll så kanske du kan starta din egen tråd/blogg och göra det, istället för att plita ner en kommentar som lyder “gnäll inte bara på” i ett försök att få personen känna sig skuldmedveten.



Barbro, jag tittar på dig.



Ps. Namnet Barbro kan vara påhittat, eller inte.

Ps2. Oh the irony om jag får en kommentar som lyder “Gnäll inte bara på”... Jag kommer svara:

"L-O-L, I see what you did there"

 

The pic does not belong to me, but to its rightful owner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0