Håll Igång Trött

Wooot? Vad är det här? Ett nytt inlägg?
Jodå, tänker satsa mer på att skriva. Däremot lovar jag inget. När jag lovar nånting som har med skrivandet att göra till andra personer, så kan jag inte hålla det.
När det handlar om att skriva dikter, noveller, blogga etc så funkar det. On and off.
 
Det händer ganska mycket i mitt liv, inte mer än en vardags svensson kanske, men tillräckligt. Speciellt efter nyårsafton, eller för att vara mer specifik; 2:a Januari. Det kom en sprudlande, inspirerande energi kick att leva mitt liv som jag har tänkt hur jag skulle vilja att det ska se ut. Utan att ens ha börjat med det tidigare? Tsk tsk tsk säger jag till mig själv och är medveten om det. Har till och med påpekat något liknande på en lektion jag hade på Framnäs om frågan: Vilket tidsaspekt tycker du är viktigast? Dåtid, nutid eller framtid?

Jag svarade framtid. Lätt.
Varför? Jo, för att uppnå bilden hur min framtid ska se ut, så bör jag redan nu ta stegen för att nå dit. Eller hur?
När man pratar om framtiden ses den som något ovisst, höljt i dunkel och mystisk. Det går väl an, men framtiden är lika mycket imorgon som den är om 10 år.
 
Skjut inte upp saker bara för att framtiden är mest förknippad som något långsiktigt.
Nutid kan va idag. Nutid kan vara nu på sekunden.
Framtiden, den är idag och den är nästa sekund.
Så nära inpå ligger dom varandra. Det är värt att tänka på.
 
Jag har en del saker att göra idag, ska skutta på nästa buss från Framnäs och åka hem. Boka tid för tvätt och ta en nap. Plus en del andra saker. Därav håll igång trött. För det är så jag känner mig just nu.
Later
 
 
 

This picture does not belong to me and I take no credit. Megumi Kitagawa, from the manga: Suki tte Ii na yo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0